بلاگ

انتشار نسخه جدید نرم‌افزار بهینه‌سازی تولید شرکت ودرفورد

بخش بین‌الملل شرکت ودرفورد (Weatherford) اعلام کرد که این شرکت یک نرم‌افزار جدید به پلت‌فرم بهینه‌سازی تولید خود موسوم به ForeSite اضافه کرده است. این پلت‌فرم قادر است مدل‌های شبیه‌سازی را با روش‌های تحلیل داده‌ها مبتنی بر یادگیری ماشین ترکیب کند و در نتیجه کارآمدی بهره‌برداری از انواع مخازن متعارف و نامتعارف را بهبود بخشد. این نرم‌افزار در کنار ویژگی‌های فعلی پلت‌فرم همچون بهینه‌سازی عملیات بهره‌برداری از طریق تولید طبیعی یا به کمک فرازآوری مصنوعی و پمپ‌های الکتریکی درون‌چاهی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که پلت‌فرم اصلی در ماه می سال ۲۰۱۷ ارائه شد و به عنوان نخستین نرم‌افزار تلفیقی که قادر است از فناوری‌های توسعه یافته توسط همین شرکت در زمینه‌های اینترنت اشیاء، رایانش ابری و آنالیزهای پیشرفته استفاده نماید، معرفی شد.

این پلفت‌فرم می‌تواند طیف وسیعی از روش‌های بهره‌برداری را پوشش دهد؛ ضمن اینکه رویکرد بهینه‌سازی آن به صورت یکپارچه است به طوری که بهینه‌سازی را از چاه تا تأسیسات سطح‌الأرضی در نظر بگیرد. همچنین از توانایی‌های دیگر این پلت‌فرم می‌توان به قابلیت تلفیق آن با سایر پلت‌فرم‌ها نظیر نرم‌افزار “جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها در چاه‌های هوشمند” اشاره نمود که قادر است به صورت مستقیم فرایند بهینه‌سازی را به انجام برساند.

برای مطالعه توضیحات بیشتر در رابطه با پلت فرم ForeSite به این لینک مراجعه کنید.

 

پیشنهاد کاربردی بعد از مطالعه این مطلب: آموزش ویدئویی نرم‌افزار پراسپر (PROSPER)

پیشنهاد کاربردی بعد از مطالعه این مطلب: آموزش ویدئویی نرم‌افزار پایپ سیم (PIPESIM)

دیدگاهتان را بنویسید