بلاگ

بازار رو به رشد فرازآوری مصنوعی در دنیا

بازار فرازآوری مصنوعی

با افزایش تولید از مخزن، به مرور زمان فشار سیال درون مخزن کاهش می‌یابد. این کاهش فشار باعث کاهش دبی تولید و حتی مردن چاه می‌شود؛ چرا که فشار ته‌چاهی باید به اندازه‌ای باشد که بتواند سیال داخل ستون چاه را به سطح برساند (تولید طبیعی). اگر انرژی مخزن کاهش یابد به طوری که چاه نتواند جریان طبیعی داشته باشد، استفاده از روش‌های فرازآوری مصنوعی (Artificial Lift) ضروری می‌شود.

پیشنهاد برای مطالعه: انواع روش‌های فرازآوری مصنوعی

انتظار می‌رود بازار جهانی فرازآوری مصنوعی از ۷.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ رشد کند. نیاز رو به رشد برای به حداکثر رساندن پتانسیل تولید میادین بالغ یکی از عوامل مهم در رشد بازار فرازآوری مصنوعی است. دیجیتالی شدن و اتوماسیون برای تحلیل بهتر شرایط چاه، فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را برای بازار فرازآوری مصنوعی فراهم می‌کند.

بازیگران اصلی در بازار فرازآوری مصنوعی عبارتند از:

SLB (US)

Baker Hughes (US)

Halliburton (US)

NOV (US)

Weatherford (US)

ChampionX (US)

Levare International Limited (UAE)

DNOW (US)

LUFKIN INDUSTRIES (US)

Tenaris (Luxembourg)

JJ Tech (J&J Technical Services, LLC) (US)

OilSERV (UAE)

Novomet (Russia)

Cairn Oil and Gas (India)

Alkhorayef Petroleum Company (Saudi Arabia)

Rimera (Russia)

Penguin Petroleum Services Private Limited (India)

Valiant Artificial Lift Solutions (US)

Endurance Lift Solutions (US)

Liberty Lift Solutions, LLC (US)

Geolis (Mexico)

Lift Well International (US)

بنابراین یکی از بهترین و آینده‌دارترین مهارت‌هایی که یک مهندس نفت می‌تواند یاد بگیرد، مهارت طراحی، انتخاب و بهینه‌سازی سیستم‌های فرازآوری مصنوعی است. من یک آموزش بسیار کاربردی در این مورد تهیه کرده‌ام که می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

دوره آموزشی روش‌های فرازآوری مصنوعی در ایران (گس لیفت، پمپ ESP و پمپ SRP)

دیدگاهتان را بنویسید